Sivut

sunnuntai 2. huhtikuuta 2017

Terveisiä järjen ääneltä

Rakkaalla miehelläni on tietyistä asioista hyvin jämäkät mielipiteet -- kunnes ne muuttuvat vallan toisiksi... Olin jo ehtinyt täällä blogissa toteamaan, että meille tulee vain parkettia ja laattaa, koska mieheni ei siedä keinotekoisia "esitän-jotain-muuta-mitä-olen" -materiaaleja. No, budjettia kauhisteltuamme hän sitten yhtenä päivänä totesikin, että sellainen vinyylikorkki olisi kyllä tosi hyvä lattioihin! Ai siis mitä? Eipä mitään, kyllä se minulle sopii, varsinkin kun säästöä tullee jokusia tuhansia euroja. :)

Maalämpökin oli suunnitelmissa, kunnes mies teki jotain laskelmia netissä ja totesi, että ei se nyt niin halpaa ole kuitenkaan, kun korkeat aloituskustannukset otetaan huomioon. Mahdollisesti siis tulee sittenkin joku toinen lämmitysjärjestelmä. (Saa mies itse kirjoitella näistä tarkemmin sitten, kun joskus ehtii.)

Terassien komposiittilaudatkin saavat varmaan väistyä perinteisen puumateriaalin tieltä, ellei jotain superalennusta tule vastaan. Niin vain järjen ääni ja lainan katto alkavat määrätä asioita, kun budjetti pikkuhiljaa hahmottuu...

Tällä viikolla olen päässyt palaveeraamaan sekä OMAdesignin Annan että Esan Levykalusteen Helenan kanssa. Aiheina valaistussuunnittelu ja kodinhoitohuone+kuraeteinen+eteisen kaapit. On tää jännää. Ja edelleen olen sitä mieltä, että eteisen ja kuraeteisen väliin tulee ovi, vaikka arkkitehtimme ei tästä ideasta innostunutkaan.

3 kommenttia:

  1. Moikka, lueskelin koko blogisi yhdeltä istumalta nyt läpi. Ah, oon myös suurensuuri ruokakomero-fani. Valitettavasti siitä jouduttiin luopumaan omassa rakennusprojektissamme, kun neliöt eivät kertakaikkiaan riittäneet. Mulla oli siihen jo speksattuna vanha puinen peiliovi, johon olisin nakuttanut "skafferi"-kyltin. :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva, että löysit tänne! Toivottavasti meidän oveen keksitään kanssa jotain kivaa. :)

      Poista
  2. Minäkin haaveilin ruokakomero tilasta, mutta kaikkea ei saa vaikka kuinka suunnittelisi. Kompromisseja joutuu tekemään

    VastaaPoista